Ласкаво просимо до Renault Trucks
Новини
Енергоефективність та збереження ресурсів: стратегія компанії Renault Trucks
Екологічно чисті рішення
Jun. 24 2025

Енергоефективність та збереження ресурсів: стратегія компанії Renault Trucks
У своєму останньому звіті про сталий розвиток, опублікованому в червні 2025 року, компанія Renault Trucks детально описує стратегію енергоефективності та збереження ресурсів, що реалізується на її підприємствах. З 2019 року викиди парникових газів у цих місцях були скорочені на 26%. Метою виробника є досягнення вуглецевої нейтральності на всіх його підприємствах до 2040 року. Окрім свого зобов'язання щодо декарбонізації автомобільного транспорту, Renault Trucks також вживає заходів для зменшення впливу своїх промислових об'єктів на навколишнє середовище за допомогою низки конкретних заходів.
Скорочення викидів парникових газів Щоб зменшити вуглецевий слід своїх підприємств, компанія Renault Trucks вжила низку заходів, таких як модернізація систем опалення, утеплення будівель, створення теплової мережі, що утилізує відпрацьоване тепло від промислових процесів, та скорочення кількості випробувань двигунів. Ці заходи в поєднанні з цільовими інвестиціями призвели до скорочення викидів парникових газів на 26% у період з 2019 по 2024 рік.
- У Ліоні будівля X-Tech Arena, в якій працюють 1300 інженерів, споживає на 25% менше енергії, ніж встановлено французькими нормами.
- У місті Бленвіль-сюр-Орн (Blainville-sur-Orne) реконструкція будівель площею 1800 м² дозволяє заощаджувати 265 МВт·год природного газу на рік.
- У місті Бург-ан-Брес (Bourg-en-Bresse) покращення теплоізоляції будівель дозволяє щорічно економити 100 МВт·год енергії.
Розширення виробництва відновлюваної енергії на місцях
Компанія Renault Trucks співпрацює зі сторонніми інвесторами з метою розвитку об'єктів, що генерують відновлювану енергію безпосередньо на своїх виробничих майданчиках:
- У м. Бург-ан-Брес 17 гектарів автостоянки оснащуються фотоелектричними тентами загальною встановленою потужністю 22 МВт у піковому режимі, що дорівнює річному споживанню електроенергії 17500 осіб. Установки будуть завершені в 2026 році, а 30% виробленої електроенергії буде використовуватися безпосередньо на об'єкті.
- У Ліоні дах майбутнього глобального центру розподілу запасних частин буде обладнаний сонячними панелями, які вироблятимуть достатньо електроенергії для задоволення власних потреб та потреб сусідніх будівель.
Інші рішення доповнюють цей підхід:
- У Ліоні геотермальні системи обігрівають 5000 м² офісних приміщень, заощаджуючи щорічно 360 МВт·год енергії.
- У 2025 році на тому ж місці планується ввести в експлуатацію теплову мережу довжиною 2 км, яка на 75% буде живитися тепловою енергією, отриманою в результаті промислових процесів (решта 25% буде надходити з міської теплової мережі). Це забезпечить опалення будівель площею 150 000 м².
Зменшення споживання води
З 2016 року компанія Renault Trucks скоротила споживання води на кожну вироблену вантажівку більш ніж на 60%, досягнувши 5,9 м³ у 2024 році:
- На заводі в Ліоні за останні 20 років споживання води було скорочено в п'ять разів, зокрема завдяки встановленню акустичних датчиків, які швидко виявляють витоки.
- У м. Бленвіль-сюр-Орн фізико-хімічна очисна станція очищає воду перед її скиданням.
- У Ліоні градирні були замінені системами із замкнутим контуром, що значно зменшило потреби у воді.
Усунення відходів, що потрапляють на звалища
Renault Trucks прагне повністю припинити захоронення відходів на звалищах. Підприємства в містах Бленвіль-сюр-Орн і Бург-ан-Брес, а також підрозділ з виробництва двигунів і склад запасних частин в Ліоні вже отримали сертифікат[1] «Без відходів на звалищах».
На всіх підприємствах виробника відходи сортуються, повторно використовуються або переробляються:
- Металеві відходи виробництва переплавляються для створення нових деталей.
- Упаковка та матеріали для логістики повторно використовуються шляхом внутрішніх циклів повернення.
- Розробляються проєкти з переробки відходів для оптимізації кожного виду відходів.
Інтеграція біорізноманіття та захист видів
Компанія Renault Trucks заборонила використання засобів захисту рослин на своїх об'єктах, віддаючи перевагу таким практикам, як екологічне скошування та еко-випас для збереження зелених насаджень. У містах Венісьє (Vénissieux) та Сен-Прієст (Saint-Priest) встановлено вулики. У місті Бург-ан-Брес компанія Renault Trucks бере участь у програмі збереження струмка Девора (Dévorah), де мешкає рідкісний вид бабок, що перебуває під охороною. Партнерство з водозбірним басейном Рейссузе (Reyssouze) було підписано до 2028 року.
З 2023 року в Ліоні було висаджено понад 2400 дерев, щоб зменшити ‘теплові острівці‘ та підвищити вологопроникність ґрунту. Також було створено експериментальну зону площею 3000 м² для відновлення родючості ґрунту за допомогою ґрунтознавчої інженерії. Цей простір призначений в першу чергу для створення прохолодного мікроклімату та підтримки біорізноманіття шляхом залучення птахів, комах та дрібних ссавців.
Адаптація інфраструктури до зміни клімату
Renault Trucks заздалегідь планує заходи щодо впливу кліматичних змін на свої об'єкти та проводить оцінку кліматичних ризиків на 2050 та 2100 роки, використовуючи метод OCARA, розроблений компанією Carbone 4. Ці оцінки визначають вразливість до таких подій, як спека, повені, підвищення рівня ґрунтових вод, посухи та сильні вітри, що допомагає підвищити стійкість об'єктів.
У місті Бленвіль-сюр-Орн у співпраці з місцевими органами влади вже розроблено план дій для усунення ризиків, пов'язаних із підвищенням рівня моря та сильними зливами. У містах Ліон та Бург-ан-Брес зусилля зосереджуються переважно на запобіганні наслідкам екстремальної спеки. Врахування кліматичних викликів стало ключовим критерієм під час проєктування нових будівель та промислових процесів.
Ці дії демонструють прагнення компанії Renault Trucks зменшити негативний вплив своїх промислових об'єктів на навколишнє середовище і є частиною більш широкої стратегії декарбонізації транспорту та побудови екологічно стійкої моделі.
[1] «Без відходів на звалищах» – це внутрішня сертифікація, створена концерном Volvo Group.